2015. július 1., szerda

Kókusz-csokoládé torta (tejmentes)



Több, mint egy hónapja nincs édesség a blogon?? Sürgősen orvosolni kell!

Nálunk a kókusz-csoki mindig nyerő párosítás, de most a Bounty-szeletet torta formában akartam készíteni, viszont tejmentes verzióra volt szükség: ezért alakítottam át  a kedvenc nagyoncsokis torta-tészta receptemet: a 20 dkg joghurtot megemelt kávéval, dzsemmel és - a savasság miatt,ami szükséges hogy jól dolgozzon a sütőpor és a szódabikarbóna, és a tészta levegős legyen - citromlével helyettesítettem. Hihetetlen pontos, éles szélű,  méret-és formatartó, mégis levegős tészta sikeredett, ezért a változtatásokat mentem és megtartom...

A kókuszreszelék helyett kókusztejport és vizet használtam, mert épp ez volt otthon, de két deci ( ha sűrűbb, picit hígított) kókusztejjel is tökéletes lesz, a lényeg, hogy maradjon nedvesség a "krémben" így tartja majd össze a szeleteket.

Hozzávalók:

-a tésztához:
(2 db 18 centis formához)


22 dkg liszt
35 dkg cukor
6 dkg holland kakaó
2 tk. szódabikarbóna 
1 tk. sütőpor
1 tk só
2 nagy tojás
5 dkg sárgabarackdzsem
1,2 dl olaj
1 tk. vaníliakivonat
1,5 dl presszókávé
1 evőkanál citromlé

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a formákat alul sütőpapírral béleltem.
Az első hat hozzávalót összekevertem, kettéosztottam.
A tojásokat  simára kevertem a maradék 4 hozzávalóval és az egyik  felét az egyik fél adag száraz hozzávalóval, a másikat a másik fél adag száraz hozzávalóval elkevertem. ( Ha csak egy formánk van ésegymás után sütjük, akkor csak közvetlen a sütőbe helyezés előtt keverjük össze a második féladagot.   35 perc alatt készre sütöttem a tortalapokat. Pár perc után kifordítottam a formából, és "fejjel lefele", rácson hűtöttem ki. Két-két lapba vágtam, de a tortához csak hármat használtam fel.
-a kókuszos réteghez:
20 dkg aprószemű kókuszreszelék
7 kg kókusztejpor
2 dl víz
10 dkg cukor
 -a torta tetejére:
kb. 20-25 dkg tetszés szerinti idénygyümölcs
fél csomag színtelen tortazselé az utasítás szerint elkészítve

A kókuszreszeléket a tejjel és a cukorral felforraltam. A kókuszreszelék milyenségétől is függ: a töltelék legyen  nedves, de semmiképp sem folyós - a nedvesség majd átjárja a piskótát és összefogja a vaj nélküli töltelék ellenére is a lapokat.



A tortalapokat egymás után a töltelékkel rétegezve visszaraktam a formába úgy,hogy  kókusztöltelék 3/4 részét két tortalapon elosztottam, a harmadik lapra, a torta tetejére csak egy vékonyabb réteg került.  Ekkor rátettem egy méretre vágott sütőpapírt és egy vízzel megtöltött hasonló méretű lábassal kicsit lenyomattam a tortát, hogy  összefogassam a lapokat.
Elosztottam rajta a gyümölcsöket és bevontam az utasítás szerint elkészített tortazselével. 
Éles késsel szeleteljük, tortalapáttal tálaljuk, hogy a szeletek egyben maradjanak.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails