2015. május 19., kedd

Spárgás-zöldborsós gnocchi gorgonzolás szósszal



Lehet hogy az eper-rebarbara szuper páros, de a spárga-zöldborsó  szerintem még ütősebb...Főleg, hogy a szuper halványzöld ízeket jól kiemeli a zsíros, enyhén pikáns szósz. Hamarosan összeér a spárga és az újborsó szezonja, már csak az lehet ennél jobb, de még őrizgettem kevés frissen fejtett- fagyasztott zsenge borsót a fagyasztóban, és jó helyre került. A gnocchi gyönyörűen megpuhul a szószban a sütés alatt és  kissé be is sűríti, cserébe magába szívja az aromákat - még a húsevők sem panaszkodtak...

Hozzzávalók: (22-23 cm-es piteformához)

40 dkg gnocchi (félkész)
20 dkg mascarpone
5 dkg gorgonzola vagy más kékpenészes sajt
10 dkg zöldborsó (még mirelit)
fél csomag zöldspárga
2 kisebb tojás

bors
1 ek vaj

A forró vajon egy teflonserpenyőben megfuttattam a zöldborsót és a megtisztított, kisujjnyi darabokra  vágott zsenge spárgát, és 4-5 percig pároltam. Elkevertem a mascarponéval és a felvert tojásokkal, belemorzsoltam a sajtot, óvatosan sóztam, borsoztam
A sütőpapírral bélelt formába tettem a gnocchikat, majd ráöntöttem a spárgás-zöldborsós szószt, és 175 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem, míg a teteje enyhén kezdett megpirulni.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails